Artyści
Muzycy
Aktorzy
Projektant
Uczestnicy
Sebastian Aleksandrowicz
Od 1996 roku solista orkiestry Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Były oboista zespołu Gruppo di Tempera. Jest muzykiem Amadeus Wind Ensemble – zespołu skupiającego muzyków z Polski i London Symphony Orchestra. Od 2019 jest dyrektorem artystycznym Warsaw Winds Plus Festival. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W latach 2007-2014 roku pierwszy oboista Filharmonii Wrocławskiej. Był także pierwszym oboistą Polskiej Orkiestry Radiowej (2001-2003) oraz Filharmonii Narodowej (2005-2007). Jako solista i kameralista współpracował z takimi orkiestrami i zespołami, jak: Opus Ensemble Seoul, Philharmonie der Nationen Hamburg, Morphing Chamber Orchestra Vienna, New Art Ensemble, Tokyo Solisten, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Varsovia, NFM Filharmonia Wrocławska, NFM Leopoldinum Chamber Orchestra, Sinfonia Iuventus, Royal String Quartet, Lutosławski Quartet, Hilliard Ensemble. Występował w Polsce, Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Rosji, Korei Południowej, Japonii i Meksyku.
Jakub Jakowicz
Czołowy polski solista i kameralista. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami, jak Filharmonia Monachijska, Filharmonia Czeska w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonia Drezdeńska, Orchestra de la Suisse Romanse w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, NOSPR, Filharmonia Narodowa i Sinfonia Varsovia. Zwycięzca wielu konkursów międzynarodowych m.in. w Lublinie, Wattrelos, Takasaki, Bratysławie, a także laureat nagrody Fundacji Polsko-Japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka polskiego młodej generacji (2002). Jest laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W latach 2009–2014 był pierwszym skrzypkiem Lutosławski Quartet. Od 2006 jest związany z Zehetmair Quartet, z którym otrzymał prestiżową nagrodę Diapason d’Or de l’Année za najlepsze nagranie. Od 2004 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie.
Tomasz Januchta
kontrabasista orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, w latach 2006-2022 kontrabasista Filharmonii Narodowej w Warszawie. Gry na kontrabasie uczył się w klasie Kazimierza Jendrysiaka i profesora Andrzeja Mysińskiego. W roku 2004 ukończył Uniwersytet Muzyczny w Warszawie. Jest laureatem II nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasowego w Elblągu oraz otrzymał wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie Kontrabasowym im. A. B. Ciechańskiego w Poznaniu. Występuje jako solista. Jako kontrabasista-kameralista współpracuje między innymi z takimi zespołami kameralnymi jak Lutosławski Quartet, Chain Ensemble, Royal Quartet, Meccore String Quartet. W ostatniej dekadzie jako kameralista występował na większości ważniejszych festiwali muzycznych w kraju. Grał w zespołach kameralnych z takimi muzykami jak Piotr Anderszewski, Michel Letiec, Jakub Jakowicz, José Gallardo, Kevin Kenner, Ingolf Wunder, Villu Veski, Maria Machowska, Marcin Zdunik, Tomoko Akasaka, Romuald Gołębiowski, Paul Gulda i inni. Jako kontrabasista kameralista wziął udział w wielu nagraniach muzyki klasycznej. W latach 2012-2016 był wykładowcą na Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki Ensemble im. Księżnej Daisy. W roku 2021 jako stypendysta Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego w kategorii muzyka zrealizował projekt „Zapomniana transkrypcja – opracowanie Tadeusza Pelczara Suit wiolonczelowych J. S. Bacha na kontrabas”, w ramach którego nagrał i opublikował w internecie wszystkie Suity wiolonczelowe J. S. Bacha w tym opracowaniu
Szymon Krzeszowiec
Jest cenionym skrzypkiem, solistą i kameralistą. Ukończył Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach oraz Conservatorium van Amsterdam. Jest laureatem konkursów skrzypcowych w Poznaniu, Warszawie i Brescii oraz zdobywcą pierwszych nagród na konkursach muzyki kameralnej w Kopenhadze i Sondershausen. Jako solista występował z czołowymi polskimi orkiestrami, takimi jak NOSPR, Sinfonia Varsovia oraz większością̨ filharmonicznych orkiestr w kraju. Od 2001 roku jest prymariuszem Kwartetu Śląskiego, z którym regularnie koncertuje na całym świecie. Zespół jest laureatem wielu nagród, w tym prestiżowej Gramophone Award za nagranie kompletu kwartetów smyczkowych Grażyny Bacewicz (2017), siedmiu Fryderyków, a także Koryfeusza Muzyki Polskiej (2019) i Złotego Medalu „Zasłużony kulturze – Gloria Artis”. Szymon Krzeszowiec kieruje Katedrą Instrumentów Smyczkowych oraz prowadzi klasę̨ skrzypiec w macierzystej uczelni. Sprawuje artystyczną pieczę nad Zakopiańską Akademią Sztuki oraz Międzynarodowym Festiwalem Skrzypcowym w Katowicach.
Jakob Kullberg
jest jednym z najbardziej aktywnych i wszechstronnych młodych duńskich instrumentalistów.
Studiował m.in. w Amsterdamie, Londynie, Zagrzebiu, Wiedniu i Kopenhadze u takich profesorów jak: Harro Ruijsenaars, Dmitri Ferschtman, Valter Despalj, Mats Lidström, Morten Zeuthen, czy Anner Bylsma.
Jest laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych konkursach solowych i kameralnych, dwukrotnym zdobywcą Danish Grammy. W 2013 roku za swój koncert na płycie „Monumentum”, która również była nominowana do Gramophone Award w Londynie, otrzymał tytuł „Album Tygodnia” od Q2 Music w Nowym Jorku. W 2011 roku otrzymał nagrodę „Gladsaxe Music Prize” i był jednym z „artystów-rezydentów” koncertujących m.in. w Tivoli Garden Concert Hall, na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Carla Nielsena i z Orkiestrą Muzyki Nowej z Polski.
Jakob Kullberg często jest gościem prestiżowych festiwali muzycznych takich jak: Aldeburgh Festival, Warszawska Jesień, Huddersfield Festival czy Bergen International Festival. Zyskuje uznanie jako nauczyciel, prowadząc kursy mistrzowskie w różnych krajach np. w Royal Academy of Music w Londynie, Norweskiej Akademii Muzycznej oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Od 2005 roku jest wykładowcą na Duńskiej Akademii Muzycznej. W 2013 r. został włączony do Norwegian Artistic Research Fellowship Programme (Norweski Artystyczny Program Badawczy), a od 2004 roku jest dyrektorem artystycznym Open String Cello Academy.
Marcin Markowicz
Od 2005 dyrektor artystyczny Festiwalu Ensemble. Założyciel i drugi skrzypek Lutosławski Quartet oraz koncertmistrz Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie. W latach 2007–2019 koncertmistrz NFM Filharmonii Wrocławskiej. Wchodzi w skład Jazzbandu Młynarski-Masecki. Jest również wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie oraz Zakopiańskiej Akademii Sztuki.
Studiował w Lubece, Warszawie oraz w Bostonie. Jako solista współpracował z m.in. NFM Filharmonią Wrocławską, NOSPR-em w Katowicach, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonią Gdańską oraz z Sinfonią Iuventus i Orkiestrą Kameralną Amadeus.
Jako solista i kameralista był uczestnikiem festiwali w wielu krajach Europy, obu Ameryk, Afryki i Azji. Jest również kompozytorem. Jego utwory były wykonywane na całym świecie przez takich wykonawców, jak Patricia Kopatchinskaja, Sol Gabetta, Agata Szymczewska, Jakub Jakowicz, Kwartet Śląski, Lutosławski Quartet i Szymanowski Quartet.
Nagrywa dla Naxos, CD Accord, DUX, NFM, Odradek oraz dla Polskiego Radia.
Mackenzie Melemed
Laureat Avery Fisher Career Grant 2022. W prasie jest konsekwentnie chwalony jako doskonały solista, niezwykle wrażliwy kameralista i pierwszorzędny solista. W wieku trzech lat dziadek Melemeda kupił mu keyboard na wyprzedaży garażowej, co spowodowało ostatecznie zapisanie się na kurs gry na fortepianie dla początkujących. Występy w lokalnych domach seniora szybko stały się cotygodniowym wydarzeniem, a do czasu, gdy Melemed skończył siedem lat, dał ponad 200 koncertów dla seniorów i organizacji charytatywnych.
Mackenzie, artysta Steinway, zdobył Leo B. Ruiz Carnegie Hall Recital Prize (2019) oraz nagrodę Arthura Rubinsteina (2018), a także Jade Medal na China International Music Competition (2019) oraz I Nagrodę i nagrodę w kategorii „Muzyka Kameralna” na Maj Lind International Piano Competition w Finlandii (2017).
Chwalony przez New York Times jako „doskonały młody pianista”, Mackenzie występował w takich miejscach jak Biały Dom (2004-2008), Carnegie Hall, Alice Tully Hall, Filharmonia Warszawska i Centrum Muzyczne w Helsinkach. Występował z Orkiestrą Filadelfijską, Orkiestrą Filharmonii Helsińskiej i KBS Symphony. Mackenzie był laureatem American Pianists Awards 2021 i otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 50 000 dolarów za to wyróżnienie.
Od 2020 roku Mackenzie mieszka w Finlandii. Jego sukces po Maj Lind Piano Competition w 2017 roku, w połączeniu z biegłością w języku fińskim zdobytym na kursach językowych na Uniwersytecie Columbia, zapoczątkował jego udaną karierę koncertową z zaproszeniami do występów z kilkoma orkiestrami w Finlandii i na głównych festiwalach muzycznych.
Maciej Młodawski
Koncertmistrz wiolonczel NFM Filharmonii Wrocławskiej i członek Lutosławski Quartet. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i prof. Andrzeja Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Studiował również gościnnie w Hochschule für Musik Augsburg pod kierunkiem Juliusa Bergera i Sebastiana Hessa.
Jest laureatem Konkursu Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego w Poznaniu oraz Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Jako solista występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, m.in. inaugurując sezon 2008/2009 pod batutą Jacka Kaspszyka, był także jednym z dwóch solistów (obok Garricka Ohlssona) na trzytygodniowym tournée orkiestry po Stanach Zjednoczonych. Dokonał również polskiego prawykonania utworu Ståle Kleiberga Dopo na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową.
Koncertuje w Polsce i za granicą jako członek Lutosławski Quartet, a także w duecie z pianistką Agnieszką Przemyk-Bryłą. Jako solista i kameralista brał udział m.in. w festiwalach Wratislavia Cantans, Ensemble, Muzyka na szczytach, Łańcuch, Forum Lutosławskiego, Hong Kong Arts Festival czy Klara Festival w Brukseli.
Artur Rozmysłowicz
Urodzony w Warszawie, tu także ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w klasie altówki Błażeja Sroczyńskiego. W latach 2004–2006 był stypendystą Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie mistrzowskiej Jacka Glickmana. Na stałe związany jest z NFM Filharmonią Wrocławską – prowadzi sekcję altówek. Członek Lutosławski Quartet. Doskonalił swe umiejętności m.in. u Pinchasa Zukermana, Michaela Tree, Stefana Kamasy, Stefana Popowa, jak też członków Guarneri Quartet, Takács Quartet, Heine Quartet oraz Kwartetu\ Śląskiego.
Zapraszany jest na festiwale muzyczne, takie jak Warszawska Jesień, Festiwal Ensemble, Wratislavia Cantans, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Łańcuch, Estate Musicale Frentana, Jazztopad, Pacific Music Festival (Sapporo, Japonia), Paxos International Music Festival (Grecja), Muzyka na Szczytach, Chopin i jego Europa, Muzyczne Przestrzenie, Tansmania, Klara Festival (Bruksela). Jako kameralista występował również na festiwalach teatralnych, m.in. podczas Edinburgh Festival Fringe, SESC Belenzinho (São Paulo). Współpracował z London Symphony Orchestra, Basque National Orchestra, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, World Orchestra for Peace.
Koncertował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in. z Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą, Michaelem Tilsonem Thomasem, Valerym Gergievem, Colinem Davisem, Yakovem Kreizbergiem. Występował w większości krajów Europy, Azji oraz obu Ameryk. Od 2017 r. jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
Oskar Hamerski
Aktor Teatru Narodowego w Warszawie. Absolwent krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego (1999).
W latach 1999–2003 aktor Teatru Nowego w Łodzi, gdzie grał główne role w spektaklach m.in. Mikołaja Grabowskiego, Pawła Miśkiewicza, Łukasza Kosa, w tym tytułową rolę w „Hamlecie” Shakespeare’a – ostatnim przedstawieniu Kazimierza Dejmka.
Zafascynowany ideą improwizacji teatralnej i teatru instrumentalnego (Bogusław Schaeffer, MW2). W 2011 roku uczestniczył w warsztatach improwizacji z Keithem Johnstonem w Danii. Od tamtej pory stał się propagatorem i orędownikiem sztuki impro. Autor książki „Improwizacja teatralna wg K. Johnstone’a” i redaktor książki „IMPRO: spontaniczne kreowanie świata” K. Johnstone’a. Asystent Franka Totino w trakcie warsztatów w krakowskiej PWST. Wprowadził impro do Akademii Teatralnej w Warszawie, gdzie prowadził zajęcia na wydziale reżyserii i aktorstwa dramatycznego. Obecnie prowadzi zajęcia w AT w Warszawie oraz w Instytucie Sztuki PAN.
Cezary Kosiński
aktor teatralny i filmowy. Występował na deskach wielu stołecznych teatrów, takich jak: Teatr Rozmaitości, Teatr Dramatyczny, Teatr Powszechny, Teatr Polonia, Och-Teatr, Teatr IMKA oraz Teatr Buffo, a także w Krakowie, w Narodowym Teatrze Starym i we Wrocławiu, w Teatrze Polskim w Podziemiu. Wziął udział w ponad stu produkcjach filmowych i telewizyjnych. Od wielu lat jest wykładowcą Akademii Teatralnej w Warszawie. Obecnie związany z Teatrem Narodowym w Warszawie.
Jakub de Barbaro
Absolwent krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Niezależny projektant, współzałożyciel Spółdzielni Goldex Poldex, były wykładowca Raffles Design Institute w Szanghaju oraz współtwórca Szalonej Galerii. Specjalizuje się w projektowaniu publikacji i identyfikacji dla artystycznych i kulturalnych wydarzeń oraz instytucji. Interesuje się estetyką protestu, projektowaniem spekulatywnym i zastosowaniem sieci neuronowych. Zdobywca niewielu nagród. Mieszka i pracuje w Warszawie. Do grona jego klientów należą m.in. Sternberg Press (Berlin), Mousse Publishing (Mediolan), Verlag für moderne Kunst (Wiedeń), Éditions Dilecta (Paryż), Kunstmuseum Luzern (Lucerna), Firmenich (Genewa), Arnolfini (Bristol), The Elizabeth Foundation for the Arts (Nowy Jork).
Warsztaty Interpretacji Muzyki Kameralnej
Fortepian
Jakub Cetnarowski, Maciej Łobos, Michika Yoda
Skrzypce
Marta Dettlaff, Antoni Figurski, Katarzyna Górna, Hanna Grozik, Sophia Steger, Sławomira Wilga
Altówka
Klara Chinek, Agata Serafin, Anna Wałek
Wiolonczela
Wojciech Bafeltowski, Michał Bień, Filip Krzeszowiec, Yuying Zhang
Warsztaty Aktorskie
Justyna Fabisiak, Natalia Gadomska, Klaudia Kuźmińska